Tag Archives: Diy
21
feb
Gift tags stempelen
Gift tags/ cadeau labels versieren
Vorige week kon je op mijn blog al de uitleg vinden van de eerste make en take, enveloppen illustreren. Vandaag deel ik de tweede make en take met jullie, namelijk de make en take gift tags. Gift tags of ook wel cadeau labels genoemd zijn super leuk om te gebruiken. Je kan ze aan een cadeautje doen, meesturen op een kaartje, gebruiken in snail mail of als lief berichtje in een lunchbox verstoppen voor een ander. Ik laat je zien hoe je simpele gift tags kan opvrolijken met leuke stempels. Maar vergeet ook zeker niet op de blog van Danielle/Buttydaantje te kijken waar ze vandaag uitlegt hoe je zelf leuke labels kan ponsen!!
Alleen enkele stempels gebruiken
Deze gift tags zijn vrij eenvoudig om te maken en helemaal aan te passen aan wat jij zelf leuk vind. Je zou bijvoorbeeld kunnen kiezen om de labels vrij eenvoudig te laten. Hiervoor hoef je alleen maar je gift tag te bestempelen met één of meerdere leuke stempels. Maar je kan ook een stapje verder gaan...
Stapje verder
Naast dat ik de stempels namelijk heb ingekleurd heb ik ook geprobeerd er meer een geheel van te maken. Dit heb ik gedaan door kleine tekeningen...
20
feb
Creaweekend Hardenberg, terugblik
Geweldig, gezellig en vooral creatief weekend!!
Wat een fantastisch leuk weekend heb ik achter de rug. Afgelopen weekend mocht ik namelijk voor de tweede keer als blogger make en takes geven bij het Creaweekend in Hardenberg. Voor mij toch wel heel erg bijzonder, vooral omdat ik al meerdere keren zelf deze beurs heb bezocht als bezoeker. En daarom misschien ook wel extra spannend. Iets wat achteraf helemaal niet nodig bleek te zijn.
Creative passie delen
Want wat een leuke mensen heb ik ontmoet!! Zo heb ik enkele van mijn bezoekers mogen ontmoeten. Heb ik geweldig leuke, creatieve en enthousiaste deelnemers gehad bij de make en takes. En ook heb ik het super gezellig gehad met de andere bloggers op het plein. Het is zo leuk om mensen te ontmoeten die dezelfde passie voor het creatief bezig zijn delen. Nog leuker is het om samen gezellig hier mee bezig te kunnen. Ja zoals je ziet vond ik het een zeer geslaagd weekend!!
Hoe zag jullie weekend er uit? Heb jij nog leuke dingen gedaan, of was je misschien zelf ook aanwezig op de beurs.
27
jan
Project opgeruimde hobbykamer
Wanneer ik in mijn hobbykamer bezig ben is het vaak binnen de kortste keren een rommeltje. Hoewel ik het beste werk met een opgeruimd bureau, ligt het vaak vol met meerdere projecten die ik nog graag wil doen. Ik besloot deze week dat het tijd was om hier verandering in aan te brengen. Ik besloot tips op te zoeken, op te ruimen en met mezelf af te spreken dat ik de kamer netjes ging houden. En omdat ik denk dat er wel meer mensen met mij hetzelfde probleem hebben deel ik dit proces graag ook met jullie!
Tip 1, niet meer Multitasken
Dit klinkt misschien een beetje als een rare tip. Echter wanneer ik kijk naar de oorzaak van de rommel zie ik dat ik vaak met teveel verschillende dingen bezig ben. Ik begin met het maken van een kaartje, wil dan ook even die etiketten printen en maak tegelijkertijd ook nog mijn agenda in orde. Hierdoor stapelen de spullen zich op, en verlies ik het overzicht. wat er op zijn beurt weer voor zorgt dat je eigenlijk veel langer bezig bent. Vanaf nu probeer ik me dus echt te gaan richten op 1 taak.
Tip 2, Taken afronden en opruimen
Nog iets waar ik heel slecht in...
26
jan
Kaartenrek samenstellen
Kaarten als decoratie
Ik vind het altijd leuk om mijn hobbykamer te decoreren. Vaak veranderd mijn kamer me met de seizoenen. Of heb ik het gedecoreerd in een speciale feestdag. Ook mijn kaartenrek verander ik vaak mee, toch heb ik deze nog nooit echt aan jullie laten zien. Daarom vandaag mijn kaartenrek.
Kleurenthema
Het rek kocht ik een hele tijd geleden bij de Hema in de aanbieding. Ik was hier al langer naar op zoek en was dan ook super blij dat ik hem vond. Want wat is er nu leuker dan je hobbykamer te decoreren met kaartjes. voor het decoreren koos ik dit keer voor het thema valentijn. Toch wou ik het niet te roze maken. Daarom combineerde ik enkele roze project life kaarten met mijn eigengemaakte kaarten. Hierna voegde ik de zwart/witte en blauwe project life kaarten toe. Dit omdat deze kleuren ook terug kwamen in de handgemaakte kaarten. Door kleuren terug te laten komen ontstaat er een soort geheel. Hierdoor lijkt het kaartenrek een stuk rustiger, iets wat ik zelf wel mooi vind.
19
jan
Kaartjes, met Lawn fawn stempels
Jaa, het is weer donderdag, en dat betekend weer een nieuwe kaartjes. Vandaag weer enkele zelfgemaakte kaartjes. Dit keer met de stempels van het merk Lawn fawn. Om te beginnen het kaartje hierboven. Deze maakte ik met de beer uit de set "love-you-smore". Deze beer stempelde ik als eerste rechts onder in de hoek. vervolgens stempelde ik heb nog een keer op een los blaadje. Deze knipte ik uit en gebruikte ik als mask voor over de beer zodat ik de pootafdrukken (Hema) op de achtergrond kon stempelen. Hetzelfde deed ik bij de tekst en hierna kleurde ik de beer in en plakte ik het geheel op een voorgevouwen kaart basis.
Donut Worry
Bij deze donut kaart deed ik ongeveer hetzelfde. Als eerste stempelde ik de tekst. Hierna legde ik hier een vierkant op maat genipt blaadje op. Hierdoor komt er op die plekken dus geen inkt en kun je makkelijk de achtergrond stempelen. Dit deed ik met de donuts uit de set "donut-worry". Deze kleurde ik vervolgens in met de twin en spectrum noir markers.
Welke van de kaartjes vind jij het leukst?